Для "фабрики тролів" Пригожина почали шукати нового власника
Євген Пригожин (Фото – ресурс окупантів)

"Фабрика тролів" Євгена Пригожина і ЗМІ, які входять до його холдингу "Патріот", чекають на швидку зміну власника, пише російське ділове видання The Bell з посиланням на співробітників медіаімперії глави ПВК "Вагнер". Найімовірнішим претендентом на ці активи вважають структури російського мільярдера та "друга Путіна" Юрія Ковальчука.

Читайте нас в Telegram: головні новини коротко

Підписуйтесь на LIGA.Бізнес у Telegram: коротко про важливе

Роботу "фабрики тролів" паралізовано з початку збройного заколоту. 24 червня силовики прийшли з обшуками до офісів Пригожина у Санкт-Петербурзі та вилучили всю техніку, повідомляє видання з посиланням на співробітників медіаімперії Пригожина.

"Якщо ви бачите оновлення на сайтах і в соцмережах, то це ініціатива окремих команд, централізованого управління більше немає", – розповів один зі співробітників.

Значна частина медіа та "фабрика тролів" Пригожина базуються у Петербурзі. Там 2013 року на вулиці Савушкіна з'явився великий офіс організації. Пригожин заперечував свій зв'язок із "фабрикою тролів" та іншими медіаактивами до створення холдингу "Патріот" у 2019 році, чию опікунську раду очолив.

У холдинг увійшло ключове медіа "фабрики тролів" РІА "Федеральне агентство новин" (ФАН), а також невеликі сайти редакцій на кшталт "Економіки сьогодні", "Політики сьогодні", "Невських новин", "Народних новин" та інших.

Після початку заколоту сайт РІА ФАН заблокували у Росії.

На момент початку заколоту Пригожина його медіаактивами керував колишній співробітник "Комсомольської правди" та РИА Новости Ілля Горбунов. За словами джерел The Bell, після закінчення заколоту Горбунов вів переговори з потенційними новими власниками "Патріота". 

Горбунова називають "куратором спецзавдань" та фактичним керівником "Патріота" з 2019 року, а з 2020 року – керівником і "фабрики тролів", і мережі анонімних телеграм-каналів.

Зв'язатися з Горбуновим співробітники РІА ФАН не можуть. Один зі співрозмовників припустив, що він міг виїхати з Росії. Більшість співробітників медіаресурсів Пригожина також припинили роботу та цікавляться лише виплатами зарплати за червень.

"У всіх ЗМІ цього холдингу був лише один читач, і звали його Євген Пригожин. Вся мережа працювала тільки для того, щоб цього читача влаштовували новини, які трапляються йому на очі, влаштовувала їхня інтонація та посил. […] А тепер цього читача нема", – пояснив один із співрозмовників.

Однак про знищення холдингу не йдеться, оскільки у нього утворилася реальна аудиторія. Найімовірнішим претендентом на ці активи є "Національна медіагрупа" (НМГ) Юрія Ковальчука.

Водночас опитані The Bell співрозмовники впевнені, що хто б не виявився формальним власником активів Пригожина, куруватимуть їх тепер прямо з адміністрації президента.

Росія використовує "фабрику тролів" для поширення дезінформації про війну в Україні в соціальних мережах та проти політиків у кількох країнах, зокрема у Великій Британії та Південній Африці.

Британське МЗС заявило: дослідження виявило, як Кремль "поширював брехню в соціальних мережах і в розділах коментарів". Штаб-квартиру фабрики тролів розташовано в орендованих приміщеннях на петербурзькому машинобудівному заводі "Арсенал", який виробляє військове обладнання і техніку.