"Архів Ротенбергів". У ЗМІ потрапили 50 000 документів про друзів Путіна
Фото: EPA

Журналісти з 17 міжнародних видань, серед яких OCCRP, Le Monde, Forbes, The Times та інші, у вівторок почали публікувати розслідування на основі так званого "архіву Ротенбергів" – витоку 50 000 електронних листів і документів з однієї з російських компаній.

Читайте нас в Telegram: головні новини коротко

Проєкт координують видання "Важливі історії", які отримали ці матеріали від свого джерела, та OCCRP.

Підписуйтесь на LIGA.Бізнес в Telegram: коротко про важливе

Витік листів, зокрема, показав, як західні посередники допомагають Борису та Аркадію Ротенбергам – близьким друзям російського диктатора Володимира Путіна – ухилятися від санкцій.

Вони переоформлювали російські активи на особливі структури – закриті пайові інвестиційні фонди, які не мають права розголошувати інформацію про власників активів, а також приховували операції за допомогою довірених осіб, головний серед яких – Максим Вікторов.

"Важливі історії" називають його "фронтменом" братів Ротенбергів, фірми якого використовувалися олігархами для придбання різного майна, перельотів приватними літаками тощо.

Вікторов – колишній працівник КДБ, активний прихильник агресії проти України й одночасно – бізнес-партнер британського принца Майкла Кентського.

Саме компанія Вікторова під назвою "Евокорп" стала джерелом "архіву Ротенбергів".

Отримані журналістами документи дозволили також з'ясувати, що Аркадій Ротенберг, ймовірно, профінансував купівлю будинку на австрійському гірськолижному курорті Кіцбюель, яким користувалася старша дочка Путіна.

В іншому розслідуванні стверджується, що один з найбільших забудовників у Москві, компанія "РГ-Девелопмент", роками всіх обманювала, заперечуючи зв'язок із Ротенбергами.