Угорщина вимагає зняти санкції з дев'ятьох росіян – Радіо Свобода
Фото: EPA

Уряд Угорщини знову вимагає зняти санкції з російських олігархів, але уже не з трьох, як у вересні, а з семи (і двох їх родичів), пише Радіо Свобода.

Читайте нас в Telegram: головні новини коротко

Підписуйтесь на LIGA.Бізнес в Telegram: коротко про важливе

До Алішера Усманова, Петра Авена та Віктора Рашнікова додалися також сестра Усманова Гульбахор Ісмаїлова, бізнес-партнер Авена Михайло Фрідман, магнат Дмитро Мазепін та його син, колишній пілот Формули 1 Микита Мазепін, і ще двоє олігархів – Григорій Березкін та В'ячеслав Моше Кантор.

Санкційні списки мають отримати одностайне схвалення усіх країн Євросоюзу перед їх продовженням, яке заплановане на 15 березня.

Усманов потрапив під європейські санкції 28 лютого – через кілька днів після початку повномасштабного російського вторгнення в Україну. В обґрунтуванні санкцій було вказано, що Усманов має особливо тісні зв'язки з Володимиром Путіним і є одним із його улюблених олігархів.

Сестра Усманова Гульбахор Ісмаїлова також опинилась у санкційному списку ЄС – на неї були зареєстровані деякі з активів олігарха, зокрема яхта Dilbar вартістю $600 млн.

Фрідман і Авен потрапили під санкції одночасно з Усмановим через тісні, на думку ЄС, зв'язки з адміністрацією Путіна. В обґрунтуваннях санкцій повідомлялося, що вони допомагали Кремлю у його спробах добитися скасування західних санкцій. У 2018 році Фрідман і Авен літали до Вашингтона з неофіційною місією, щоб передати послання російського уряду щодо санкцій США та контрсанкцій з боку РФ.

Проти Рашнікова ввели санкції як власника Магнітогорського металургійного комбінату, одного з найбільших у Росії платників податків.

Мазепін – власник Уралхіму, одного з найбільших виробників добрив у світі. Кантору належить інший виробник міндобрив – компанія Акрон.

Російський олігарх Григорій Берьозкін – власник групи компаній ЄСП. Основними сферами діяльності компаній є нафтова промисловість та електроенергетика, медіа та венчурні інвестиції. Також він володіє медіахолдингом РБК і "Комсомольською правдою".