Україна поскаржилась на Росію через злам супутникових каналів
Фото: Depositphotos

Міжнародна спілка електрозв'язку (ITU) розглядає серію скарг від України та європейських країн на втручання російських супутників у роботу навігаційних служб та телеканалів. Про це повідомляє Reuters.

Підписуйтесь на корисний легкий контент в Instagram

Супутникові перешкоди призвели до глушіння сигналів GPS і можуть поставити під загрозу керування повітряним рухом, йдеться у заяві Європейського Союзу, спрямованій ITU раніше цього місяця.

У деяких випадках атаки зазнали дитячі телеканали: внаслідок втручання на них транслювалися жорстокі кадри війни в Україні.

Скарга України до органу ООН від 3 червня, з якою ознайомилося агентство, зафіксувала щонайменше 11 випадків втручання за останні три місяці в десятки українських телепрограм.

У ній міститься прохання "вжити всіх можливих заходів для припинення втручання Російської Федерації".

Франція, Швеція та Люксембург також надіслали скарги про "шкідливе втручання" у їхні супутникові мережі, підтвердила ITU, не уточнивши, хто несе за це відповідальність.

Наприкінці березня росіяни вчинили масштабну атаку на українські телеканали холдингу 1+1 media і транслювали свою пропаганду.  

Зокрема, окупанти транслювали підозрювану у державній зраді проросійську пропагандистку Діану Панченко. До втечі з України після початку повномасштабного вторгнення вона працювала на телеканалі "НАШ", який належав також підозрюваному у держзраді екснардепу Євгену Мураєву.

Щонайменше три супутники французького оператора Eutelsat SA серйозно постраждали з середини березня, і збої тривали два місяці. Втручання зафіксували на телеканалах Disney та BabyTV, на початку червня повідомляло агентство Bloomberg. 

Як наслідок, голландський кабельний оператор Ziggo виключав BabyTV зі своїх пропозицій до початку травня. 

  • 17 травня 2024 року Рада Євросоюзу вирішила призупинити на території блоку мовлення російських пропагандистських медіа: РІА Новості, газети "Известия", Російської газети, а також псевдочеського сайту Voice of Europe, який насправді є проєктом колишнього депутата Верховної Ради Віктора Медведчука.
  • 27 травня Євросоюз запровадив санкції проти Віктора Медведчука, його соратника пропагандиста Артема Марчевського, який був генеральним продюсером телеканалу "112 Україна", та сайту Voice of Europe.